Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 
 
Nürburgring 
Time left:
0
0
8
8
nap múlva
Következő versenyem:

MN5 Webshop 

474214

A kezdetek
1984. augusztus 8-án születtem Himesházán, Pécstől nem messze. Itt nőttem fel, és már korán megrészegített a benzingőz, az égett gumi, a fékbetét illata, hiszen nagybátyám autószerelő és raliversenyző volt. Hétéves voltam, amikor épített nekem egy vaskeretes kisautót. Szülői felügyelettel körözhettem vele a falunkban, Himesháza földes útjain 40-50 km/h-s sebességgel vertem fel a port.

A szimulátoros korszak
2002-t írtunk, ültem a tévé előtt, néztem a Forma–1-es közvetítést, amelyben Wéber Gábor volt a szakértő. Kiírták a neve alá, hogy szimulátor-világbajnok. Ez felpiszkálta a kíváncsiságomat, egyből utána olvastam a neten. A zsebpénzemből spórolgattam a videojátékra, amivel versenyeztek, a Grand Prix Legendsre. Megvettem, játszottam és különböző internetes bajnokságokban indultam.

Először versenyautóban
A szimulátoros eredményeim révén megismerkedtem Wéber Gáborral, aki akkor a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzője volt. Az ő ajánlására Zengő Zoltán, a csapat tulajdonosa adott nekem egy esélyt 2005. szeptember 13-án a hungaroringi tesztnapon. 21 évesen akkor ültem először igazi versenyautóban és mindössze három tizeddel maradtam el a nap legjobb köridejétől.

A karrier hajnalán
Miután Zengő Zoliék jobban megismertek, 2006-ban beneveztek a Suzuki Swift Kupába. Nem indultam esélyesként, de rögtön az első időmérőn egy másodpercet vertem a másodikra. Onnantól megnövekedett önbizalommal megnyertem a sorozatot. A következő idényt már a Renault Clio Kupában töltöttem. Az elején nem találtam a ritmust, de amikor már az összes motorhangból olvasni tudtam, elkezdtem nyerni – ismét bajnok lettem.

Nemzetközi színtéren
2008-ban a Zengő Motorsport először nevezett be a SEAT Leon Európa-kupába Wéber Gáborral és velem. Estoriltól kezdve zsinórban négy pole pozíciót szereztem, Monzában pedig az első nemzetközi futamgyőzelmemet arattam. Ennek köszönhetően vendégszereplőként debütálhattam a túraautó-világbajnokságon Japánban. Az első futamot baleset miatt feladtam, a másodikon a 16. helyen zártam.

Az áttörés éve
2009-ben elkerültek a balszerencsés helyzetek, amelyek egy évvel korábban akadályoztak az Európa-kupában, így lényegében az elejétől a végéig vezetve nyertem meg a bajnokságot. Év végén Jean Todtól átvehettem a FIA év tehetségének járó díjat, ami óriási megtiszteltetés volt. Ráadásul miután privát csapatok is hozzájuthattak a gyári SEAT Leon TDI versenyautóhoz, a Zengő-Dension Team benevezett a 2010-es WTCC-re.

Az első magyar győztes
Először teljesíthettem teljes szezont a WTCC-ben, az idény csúcspontja kétségkívül az évadzáró versenyhétvége volt. Makaóban a második futamon az első győzelmemet arattam a sorozatban, így magyarként először nyertem világbajnoki nagydíjat. Összesítésben a kilencedik helyen zártam az évet, az újoncok között a legjobbnak bizonyultam, a Rookie Challenge élén zártam.

70 ezer magyar ereje
2011-ben a csapat a BMW 320 TC-re váltott, ami nagy kihívást jelentett, mert előtte sosem vezettem hátsó kerékmeghajtású versenyautót. Sokáig küzdöttem a Yokohama Trophyért, de a szezon második fele nem alakult jól, így lecsúsztam róla, összetettben pedig ismét kilencedik lettem. Mindenért kárpótolt azonban az a 70 ezer ember, aki megtöltötte a Hungaroring lelátóit. Először rendeztek WTCC-futamot Magyarországon, a hazai közönség előtt elért második hely felejthetetlen élmény.

Yokohama Trophy – pipa!
2012 pályafutásom eddigi legsikeresebb éve volt. A Hungaroringen győztem és még kétszer állhattam dobogóra a szezonban, amivel összetettben hatodikként zártam, illetve megnyertem a privát világbajnoki címet. A Yokohama Trophy fontos állomás, de csak egy lépcsőfok volt: a végső cél ugyanis nem más, mint az összetett világbajnoki cím.

Az új korszak neve: Honda
Úgy gondolom, a 2012-es eredményekkel szépen búcsúztunk a BMW-től, de a továbblépés érdekében le kellett zárnunk ezt a kétéves együttműködést. A 2013-as idénynek már egy Honda Civic volánja mögött vágtam neki, és siker koronázta a váltást. Pályafutásom addigi legjobb szezonját zártam, hétszer álltam dobogóra, Szuzukában pedig az első futamon tudtam nyerni. Az év végi pontversenyben ismét hatodik lettem.

A legjobb hondás

2014-ben kevesebbszer álltam dobogón, mint egy évvel korábban, ám a kiegyensúlyozott szereplésnek köszönhetően mégis előrébb végeztem a szezon végén. A negyedik hely nemcsak számszerűleg volt pályafutásom legjobbja, de szakmai szemmel nézve is ez volt a legjobb évem a WTCC-ben. Sikerült megelőznöm a Honda két gyári versenyzőjét, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót is, ami nagy büszkeséggel töltött el.

Búcsú a Zengő Motorsporttól

Folytatódott a tavalyi tendencia, azaz a Citroën két lépéssel a teljes mezőny előtt járt, így a bajnoki cím sorsába nem volt esélyünk beleszólni. A Hondán belüli versengés ugyanolyan kiélezett maradt 2015-re, mint volt 2014-ben: csak az utolsó versenyhétvégén dőlt el, hogy melyikünk lesz a legjobb, és ezúttal Tarquini négy ponttal meg tudott előzni. Emiatt maradt bennem hiányérzet, de összességében nem lehetek elégedetlen az év végi hatodik hellyel. Főleg, hogy újra sikerült győznöm a Hungaroringen, ami ismét felejthetetlen élményt jelentett. Az év végével 10 év után elköszöntem a Zengő Motorsporttól, és a Honda gyári csapatának, a JAS Motorsportnak a versenyzőjeként folytattam tovább.

Az első gyári év

Két dobogós helyezéssel mutatkoztam be a JAS Motorsport színeiben a 2016-os szezon első versenyhétvégéjén Franciaországban, ami jó alapot adott az évnek. Miután azonban a marokkói eredményeinket elvették a szabálytalannak vélt padlólemezhasználat miatt, a bajnoki címre nem sok esélyünk maradt a Citroënnel szemben, de így is pályafutásom legjobb szezonját zártam a WTCC-ben. A szerzett pontok és a dobogós helyezések számában is egyéni rekordot döntöttem, ráadásul az utolsó futam utolsó kanyarjaiig úgy állt a helyzet, hogy a legjobb hondásként világbajnoki harmadik leszek - sajnos végül Tiago Monteiro egyetlen ponttal megelőzött.

 

 

Kedvenc fotóim