Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Az előző részben általánosságban írtam a versenymérnöki élet napos és árnyas oldaláról, ezúttal viszont konkrétan a mi csapatunk kerül nagyító alá. Avagy ilyenek a versenymérnök napjai a Zengő Motorsportnál, Michelisz Norbert mellett. Bári Gergely vagyok.

Nálunk talán a legfőbb eltérés a korábban említett általános helyzethez képest az, hogy a vázolt versenymérnöki szerepekből több feladatot is átvesznek a csapat más tagjai. Mivel én a versenyek közben nem tudok a csapattal lenni, ezért a kopó-fogyó alkatrészek nyilvántartásával, utánrendelésével alapvetően Krisztián, a vezető szerelőnk foglalkozik. Aztán ugyancsak nagy segítséget egy-egy hétvégén Béci, aki előkészíti az általam kiválasztott gumikat (az e körüli hajcihőről szerintem ő is tudna egy blogot írni...:) ), de sokszor az ehhez kapcsolódó ügyintézésből (nitrogénpalack, gumik jelöltetése, stb.) is derekasan kiveszi a részét.

És természetesen történeteink főhőse, Michelisz úr sem csak annyit tesz, mint általában a többi pilóta. :) Mivel úgysem hagyná, hogy itt ódákat zengjek róla, ezért megpróbálok visszafogottan fogalmazni. Szóval Norbi eléggé okos. Ez nekem azért segítség, mert az egyes beállításokhoz kapcsolódó műszaki gondolatokat, ok-okozati összefüggéseket jól megérti. Emiatt tehettük meg a korábbi években, amikor viszonylag szabadon lehetett a váltóáttételeket változtatni, hogy készítettem egy kis táblázatot Norbinak, amely a váltóhoz köthető alapvető számításokat elvégezte, így a várható kanyarsebességek és egyenes végi csúcssebességek alapján magának intézhette a váltóáttételek kiválasztását. Ez nem egy általános dolog, és nekem sokszor óriási segítség volt.

Aztán ismét csak tompán fogalmazva, Norbi eléggé ügyes. Ennek egyik jele, hogy nagyon kevés idő alatt megszokja az új pályákat, a trükkös kanyarokra, ívekre gyorsan ráérez. Jól alkalmazkodik a körülményekhez, és megérzi a beállítások hatását. Ez azért fontos, mert sokszor elég neki egy, maximum két gyors kör ahhoz, hogy infót tudjon adni, ami sokszor +1 próbalehetőségre ad időt. Az pedig aranyat ér egy versenymérnöknek.

Szóval nagyjából így néz ki a versenymérnök élete ebben a kis magyar csapatban. Néha persze vannak nehézségek, de ahogy tudjuk, segítjük egymást, hogy végül mindannyian megérkezzünk a napos oldalra.

Bári Gergely