Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Kiderült, hogy Sébastien Loeb közvetlen és szimpatikus figura, a valenciai versenypálya tribünjén előfordult, hogy egymás közelében követtük az eseményeket. Most már beszéltünk is néhány mondatot, megismert, üdvözölt, érdeklődött. A baj csak az, hogy a jó időjárás mellett ez volt az egyetlen pozitívuma a tesztnek...

Még úgy is nagyon vártam a valenciai kollektív tesztet, hogy tudtam, a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal sem ülhetek autóba. A spanyolországi három nap ugyanis tökéletes alkalom volt arra, hogy mindössze három héttel a marokkói idénynyitó előtt felmérjük, hol tart a Honda a két közvetlen riválishoz, a Citroënhez és a Chevrolethez képest. Az első, szerdai napon még csak a JAS Motorsport két autója ment Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval. Ekkor még úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben van, hiszen megbízhatóan teljesített a gép, gyári csapattársaim gond nélkül rótták a köröket. Én is bizakodó voltam, ugyanis a 2012-es pole pozíciónál öt másodperccel gyorsabb volt a Civic. Másnap aztán sajnos kiderült, a konkurenciával való összevetésben már nem ilyen felhőtlen a helyzet.

Csütörtökön a Chevrolet technikai problémákkal viaskodott, a két autójuk (az olasz ROAL Motorsport és a spanyol Campos Racing egy-egy kocsija) mindössze néhány kör megtétele után mindig vissza is vonult a boksz árnyékába. Az első kijózanító pofonra így sem kellett sokat várnunk, csak éppen az a Citroën oldaláról érkezett. A francia csapat ezúttal csak egy autóval próbázott, amelyet a második tesztnapon a szezonban várhatóan öt versenyhétvégén elinduló Ma Qing Hua vezetett. A kínai versenyző már a nyolcadik körében 1:36.6 perces időeredményt teljesített, ami közel egy másodperccel gyorsabb volt a szerdai és csütörtöki nap legjobb hondás idejénél. Ekkor ugyan már sejtettem, hogy baj lehet, de egyben reménykedtem is a másnapot illetően.

Az utolsó, pénteki nap volt az igazán mérvadó, mivel ekkor már a Chevyk is hozzávetőleg ugyanannyi időt töltöttek a pályán, mint a másik két márka. Újabb kellemetlen meglepetés volt, hogy Hugo Valente és Tom Chilton lényegében az első számottevő próbálkozásra hasonló teljesítményre volt képes a két Chevrolettel, mint a pályán már két napja tesztelő Monteiro a Hondával – de Tarquini is csak két-három tizedmásodperccel járt előttük. És ha ez még nem lett volna elég, ott volt az aszfalton Sébastien Loeb is a Citroënnel. A francia lényegében másik dimenzióban vezetett, 1:35.6 volt a legjobb ideje. A Honda részéről a három nap alatt Tarquini tudta le a valenciai kört a leggyorsabban, de még az is 1,3 másodperccel lassabb volt Loebnél. Az pedig sok. Nagyon sok.

Természetesen eléggé nyomott volt a hangulat a Hondánál az eredmények miatt. Tanácstalanságot éreztem a levegőben. A valenciai pályán a tribünről a teljes nyomvonal tisztán belátható, így kanyarról kanyarra követhettem a kocsi mozgását. Kívülről azt láttam, hogy Tarquini és Monteiro mindent beleadott, szinte kvalifikációs köröket futottak, és az eredmények tekintetében ez nem túl jó hír. Az autó agresszívnak tűnik, ami alapvetően nem baj, de a Citroënhez és a Chevrolethez képest többet mozog a pályán.

A tempóhiányt egyelőre emésztenem kell, ugyanakkor nem gondolom, hogy rögtön a kardunkba kellene dőlnünk! Emlékezhetünk, tavaly a monzai idénynyitó időmérőjén másfél másodperc volt a Chevyk előnye a Hondával szemben, aztán a második versenyhétvégén Marokkóban már Tarquini szerezte meg a pole pozíciót, majd a szlovákiai első futamon összejött a színtiszta hondás dobogó. Ha minden jól megy, a Hungaroringig ismét eljuthatunk arra a szintre, hogy hazai pályán a dobogóért küzdjünk, de az is biztos, hogy Marokkóban még szinte lehetetlen lesz megfogni a Citroënt. Rengeteg munka vár ránk: a Hondára és a JAS Motorsportra éppúgy, mint a Zengő Motorsportra és rám.