Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Arra számítok, hogy Marokkóban az egész mezőny óvatosabb lesz, hiszen mindössze egy héttel később a Paul Ricardon folytatódik a szezon. Tehát ha valaki esetleg összetörné a kocsiját, veszélybe kerülne a franciaországi indulása. Alkatrészhiány miatt ránk ez hatványozottan igaz.

Nehéz idénynyitóra van kilátás Marokkóban. És nem is feltétlenül azért, mert nem ismerem még igazán az autót, sokkal inkább azért, mert számos alkatrész még nem áll a rendelkezésünkre. Ez nemcsak ránk vonatkozik, hanem a Honda gyári pilótáira ugyanúgy. A JAS Motorsport a teszteken látott lemaradás következtében az utolsó utáni pillanatig fejlesztgette a futómű egyes elemeit, így a homologizációra később került sor, ami magát a gyártást is késleltette.

Többször elmondtam már, hogy az első versenyhétvégén a legfontosabb az épségben való célba érés lesz számunkra, mert a harmadik, hungaroringi hétvégéig szeretnénk eljutni egy versenyképes szintre. Ahhoz pedig nemcsak a marrákesi, hanem a franciaországi kilométerekből fakadó információmennyiségre is szükségünk lesz, tesztelni ugyanis nem fogunk a hazai versenyek előtt. Magyarán: Marokkóban nem törhet az autó!

Persze ésszerű kockázatvállalás mellett azért szeretnék minél több pontot gyűjteni, mert nem lenne jó olyan tetemes hátrányból kezdeni a szezont, mint tavaly. A 2013-as idényünket is meghatározta, hogy amikor már beindult a szekér, minden energiánkat felemésztette, hogy megpróbáltuk ledolgozni az első két versenyhétvégén összeszedett lemaradást. Reményteli lehet, hogy tavaly feküdt a marrákesi pálya a Hondának, hiszen Gabriele Tarquini pole pozíciót szerzett itt, holott az azt megelőző monzai helyszínen még kiábrándító, másfél másodperces volt a hátrány a Chevrolettel szemben.

A nagy esélyes természetesen ezúttal a Citroën, irtó nehéz lesz őket megfogni. Ráadásul abban is hiába reménykedünk, hogy Sébastien Loeb és José María López hátrányban lesz, amiért még sosem versenyeztek itt korábban, hiszen a marokkói pálya vonalvezetése nem bonyolult, az első szabadedzés végére szinte teljesen kiismerhető. Tehát nemcsak Yvan Muller, hanem mindhárom Citroën-pilóta nyeregben lesz várhatóan. Arra számítok, hogy mi a Chevrolettel leszünk azonos szinten, mivel a Ladának akármilyen jó a pilótafelállása, még az utolsó teszteken sem tudtak sokat foglalkozni az autóval. Tehát reális esélyünk lehet az első tízben, azaz pontszerző helyeken végezni.

És a cél ez is lenne Marokkóban: minél több kilométert és pontot gyűjteni.