Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Tavaly a Slovakia Ringen sikerült először dobogóra állnom a szezonban, és most bízom benne, ez idén sem alakul másképpen, ha már a Hungaroringen nem tudtam az első háromba kerülni, amit annyira szerettem volna. Tehát 2014-ben először mondom ki egy versenyhétvége előtt: a dobogó a cél!

Még a múlt heti, magyarországi futamok előtt is próbáltam a realitás talaján maradni, és azt mondtam, jelen pillanatban a dobogós helyezésekhez még nagy szerencsére van szükségünk, a biztos pontszerző helyeket vehetjük egyelőre célba. Az eredmények tulajdonképpen igazolták a várakozásaimat, hiszen a hatodik és a tizedik pozícióban végeztem, azonban az érzés így is megváltozott a Hungaroringen. A büntetősúly-rendszer életbe lépésével, a Citroënek 60 kilós túlsúlyával számunkra is kézzelfogható közelségbe kerültek a dobogós helyezések, amit a hondás márkatársak közül Tiago Monteiro bizonyított a harmadik, majd a második helyével Magyarországon. És bizony az időeredményeket elnézve erre nekem is valós esélyem lehetett volna, ha az időmérőn nem hajlik el a lengőkar, és emiatt nem a 11. rajtpozícióba kényszerülök mindkét futamon.

Tehát a Slovakia Ring előtt szilárdabb lett a realitás talaja, és mivel a büntetősúly-rendszer következtében a Citroënek továbbra is a maximális 60 kilót „cipelik" majd, most már azt mondom, legalább az egyik futamon reális lehet egy dobogós helyezés. Persze ennek alapfeltétele, hogy az autóval ne történjen semmi olyan technikai hiba, ami a hazai versenyen hátráltatott bennünket.

Egyébként a Slovakia Ring vonalvezetését nagyon szeretem, nem véletlen, hogy az elmúlt két évben az átlagosnál jobban szerepeltem ezen a pályán: 2012-ben egy pole pozíció és két hatodik hely jött össze, tavaly pedig a dobogó harmadik fokára álltam fel Szlovákiában. A Hungaroringen többen jeleztétek, hogy ide is elkísértek majd szurkolni, ennek nagyon örülök, mert az elmúlt években is kicsit hazai pályán érezhettem magam a Slovakia Ringen, olyan sok magyar volt a lelátókon. Rendkívül élvezem, hogy most sorra jönnek egymás után a versenyek, mert így megmarad bennem az érzés az autóval kapcsolatban két hétvége között. A sűrű versenyprogram általában logisztikai és szerelési problémákat szokott okozni, de most erről szó sincs, hiszen egyrészt Szlovákia nincsen messze, másrészt az autó nem sérült komolyan.

Amúgy nem számítok nagy változásra az erőviszonyokban a magyar futamokhoz képest, a túlsúly ellenére biztos, hogy továbbra is a Citroën lesz a mérce. Annyi, hogy a Hungaroringtől kezdve szerintem beállhat Yvan Muller uralma a csapattársai felett is, hiszen a soron következő pályákat ő már csukott szemmel is teljesítené, miközben Lópeznek és Loebnek a többségük ismeretlen.