Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Nem a vonalvezetése miatt szeretem a Salzburgringet, hanem a gyönyörű környezet, a természet közelsége miatt. Ezen a pályán minden a végsebességről szól, lényegében a háromnegyedén csak tövig kell nyomni a gázt – ezért lehetünk itt bajban. A cél ismét „csak" a pontszerzés.

Ha van olyan pálya, amelyik nem fekszik a Hondának, akkor az a Salzburgring. Az alig több mint négy kilométer hosszú vonalvezetésből nagyjából három kilométer padlógázas egyenes, így nem csoda, hogy ezen a pályán a legmagasabb az átlagsebesség egy körön az egész szezonban. Mivel az elmúlt időszakban jól látható volt, hogy végsebességben lemaradásban vagyunk a Citroën és a Chevrolet mögött, várhatóan Ausztriában nagyon nehéz dolgunk lesz.

Persze tavaly is hasonlóan álltam hozzá ehhez a versenyhétvégéhez, aztán a második futamon mégis összejött egy harmadik helyezés. Nem szeretném teljesen elvetni ennek a lehetőségét most sem, de reálisan nézve a dolgokat, idén a 2013-asnál is lehetetlenebb szituációban vagyunk. Egy évvel ezelőtt csak a Chevrolettel szemben volt hátrányunk, és a legrosszabb verzióval számolva is tudtuk, hogy mivel a BMW-nél és a SEAT-nál nem vagyunk gyengébbek, az első tíz erőből meg kell, hogy legyen. Most viszont ez is nagy kérdés. Ugye van három Citroën és hat Chevrolet a mezőnyben, amelyek egyértelmű előnyben lesznek velünk szemben, tehát ha a papírformából indulok ki, akkor egyetlen hely marad az első tízben. Egy hely, amire rajtam kívül még három másik hondás, plusz a Ladák is pályáznak majd. Ha ezeket mérlegelem, látatlanban két pontszerző helyet gondolkodás nélkül aláírnék. Bizakodással tölt el, hogy legutóbb a Slovakiaringen látványosat léptünk előre a márkatársakhoz képest, mert ha ezt tudnánk még egy kicsit fokozni Ausztriában, akkor szinte biztosan odaérnénk a legjobb tízbe.

A Salzburgringen a számunkra legfontosabb kérdések az időmérőn dőlnek el. Ezen a pályán csak egy gyors versenyző szélárnyékában van esélyünk igazán gyors kört menni, amivel odaférkőzhetünk az első tízbe. Elképzelhetőnek tartom, hogy a Hondán belül leülünk, és átbeszéljük a közös taktikát, mert itt csak együttes erővel lehetünk sikeresek. Ez persze mindig veszélyes is egyben, hiszen mindannyian a saját érdekeinket nézzük elsősorban. A stratégiában amúgy is hátrányban vagyunk, mert mi leszünk a boxutca legvégén, ez normális esetben mindig előny, ugyanis nincs zavaró forgalom pályára hajtáskor, most azonban azt is jelenti, hogy nehezebben tudunk beállni valaki mögé „szélárnyékvadászat" céljából.

Ami magát a versenyt illeti, szerintem a Citroën mellett itt a Chevrolet lesz a mérce. Végsebességben ugyanis minimum egy szinten van a két márka, de a Chevyk talán még egy picit gyorsabbak is, a hátrányuk a kanyarokban jön elő, ezen a speciális karakterisztikájú pályán viszont ezekből csak az utolsó szektorban találunk néhányat. Ráadásul a büntetősúly-rendszer sem változott, tehát a Citroënek továbbra is plusz 60 kilóval mennek a mezőny többi tagjához képest, ami megint csak a Chevrolet malmára hajtja a vizet. Összességében elmondható, hogy dobogós eredményhez most egy kisebb csodára, vagy legalább esőre lenne szükségünk. Az időjárás-jelentést figyelve, utóbbira talán van is némi esélyünk!