Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Jövő hétvégén a hollandiai Zolderben rajtol a WTCR 2020-as szezonja. Hét különböző márka, húsz teljes szezonra nevező versenyő és négy világbajnok készül az indulásra. Márkáról márkára sorra vettem, mire számítok az erőviszonyok tekintetében, kikkel kell megküzdenem a címvédésért.

Hyundai

Nem akarok hazabeszélni, de őszintén azt gondolom, hogy kiegyensúlyozott és erős a Hyundai idei pilótafelállása. Tavaly ebből a szempontból hasonló volt a helyzet, és a kulcspillanatokban nekem jött ki a legjobban a lépés, aminek köszönhetően számottevő pontelőnybe kerültem a márkatársakkal szemben. Ezt azonban nem lehet tudatosan mindig így alakítani, persze idén is az lesz a célom, hogy a Hyundai legjobbja legyek, de mindenki tiszta lappal indul, és nagyon erős társaim vannak. Elsősorban Gabriele Tarquinit emelném ki, akit senkinek sem kell bemutatni, kétszeres bajnok, és a teszteken is látszott, hogy még mindig piszkosul gyors. Óriási tapasztalata van, amit az új gumik kezelésében is hasznosít, ezért arra számítok, hogy a szezon elején tőle kapom majd a legnehezebb feladványokat.

Link&Co

Tavaly is az egyik legerősebb autó volt a mezőnyben a Link&Co, és biztos vagyok benne, hogy vannak még ott tartalékok, mert egy ilyen fiatal technikában általában van további fejlődési potenciál. Ebből kiindulva is egyértelmű, hogy ott lesznek a bajnoki címért folytatott harcban. Az új versenyzőjüket, Santiago Urrutiát még nem ismerem túl jól, de ha a Link&Co őt választotta ki, akkor valószínűleg gyors pilóta. Yann Ehrlacher tehetsége is nyilvánvaló, de a felbecsülhetetlen tapasztalat még mindig a világbajnokok, azaz Thed Björk és Yvan Muller oldalán van, akiket a legszűkebb elitbe sorolom a mezőnyben. Számomra nagy meglepetés lenne, ha ők ketten nem lennének a bajnoki cím legfőbb esélyesei között a szezon végéhez közeledve.

Honda

A legfrissebb BoP-ben a Honda kedvezményt kapott, 80 milliméterről 70-re viheti lejjebb az autó hasmagasságát. Ettől függetlenül is kiegyensúlyozott és erős technikának tartom a Hondát, amelyet a Link&Co mellett a legnagyobb rivális márkának érzek a szezonkezdet előtt. Tavaly Esteban Guerrierivel az utolsó pillanatig kiélezett harcot vívtam a bajnoki címért, és most is azt várom tőle, hogy ott lesz az elejében. Tudom, hogy milyen hatással lehet az emberre egy ilyen közelinek érzett bajnoki cím elvesztése, és amennyire ismerem Estebant, szerintem őt még jobban feltüzelte, mert olyan típus, aki ezután még több áldozatot hoz, hogy elérje a célját. Mellette Nestor Girolamival is bajnokesélyesként számolok, aki tehetségben nagyon hasonló szintet képvisel, mint Guerrieri, amit az előző szezon elején mutatott remek formájával is bizonyított.

Cupra

Az új modellként debütáló Cupra León Competicion TCR erejéről eddig a svéd bajnokságban látottak és a BoP besorolás alapján lehetnek sejtéseink. Ezek alapján szerintem nagyon erős autóról van szó, amely simán versenyben lehet a bajnokságot tavaly domináló Hyundai, Link&Co, Honda hármassal. Ha tényleg így lesz, akkor Mikel Azcona nevét is fel lehet írni a bajnokesélyesek listájára, hiszen a spanyol versenyző tavaly már bizonyította képességeit a WTCR-ben. Újoncként ötször állt dobogón, futamot is nyert, most pedig már ismeri a bajnokságot, ismeri az ellenfeleket és valószínűleg olyan autóval állhat rajthoz, amelyikben megvan a győzelem esélye.

Alfa Romeo és Audi

Az eddigi tapasztalatok alapján két olyan autóról van szó, amelyek bizonyos helyzetekben és bizonyos pályákon okozhatnak meglepetéseket, olyankor harcolhatnak a dobogós helyezésekért vagy akár a győzelmekért is, de ezt kiegyensúlyozottan, a teljes szezon során valószínűleg nem tudják majd hozni. Az itt bejelentett versenyzők közül Jean-Karl Vernay lehet az, aki a legtöbb borsot töri majd az élmenők orra alá. Őt egy kifejezetten komplex és versenyképes pilótának tartom, és szerintem lesz-egy-két kiugró eredménye az Alfával.

Renault

Mindig jó hír, ha új márka csatlakozik egy bajnoksághoz. A frissen bejelentett Renault-ról egyelőre nincsen sok információm, nem versenyeztem ellene, és a rendkívül fiatal, mindössze 17 éves versenyzőjét, Jack Youngot sem ismerem még. Tavaly a TCR Europe-ban láttam az autót és az akkor ügyesen bemutatkozó versenyzőt is, aki esélyes lehet a pontszerzésre a WTCR-ben is.