Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    260 Futam
    14 Győzelem
    54 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Bevallom őszintén, amikor megérkezett a hír, hogy idén Vila Real a járványügyi kockázatok miatt nem vállalja a WTCR-hétvége megrendezését, így az ezen a hétvégén esedékes portugáliai fordulót Estorilban tartják, hirtelen el kellett gondolkodnom, jártam-e már azon a pályán.

Pedig igazán különleges helyszíne a karrieremnek: 2008-ban itt arattam az első időmérős győzelmemet nemzetközi mezőnyben. Valamiért mégis kevés emlékem maradt meg róla.

Ma már sokkal tudatosabb vagyok

Az érzés azonban még megvan, hogy derült égből villámcsapás volt az a pole pozíció. Ez volt az idény harmadik fordulója, és az első kettőben nem szerepeltem kiemelkedően, valahol a középmezőny elejében voltam, a pole-ra viszont esélyem sem volt. Aztán Estorilban valahogy minden összeállt, és az a gyors kör olyan önbizalmat adott, hogy utána a hátralévő összes fordulóban én nyertem meg az időmérőt.

ddfe462f79e8de7036fd77446942f714

Sajnos 2008-ban nem sikerült jó eredményre váltanom az estorili pole pozíciót, mert az első futamon defektet kaptam, ki kellett állnom, és emiatt a második versenyen hátulról indultam. Azóta rengeteget tanultam és fejlődtem. Az még csak a harmadik évem volt autóversenyzőként, és mai szemmel nézve akkor még nem láttam át annyira, mitől lesz igazán gyors egy kör, sok mindent inkább ösztönből csináltam. Ma már úgy érzem, tudatosabb vagyok, de tizenhárom év többlettapasztalatával ez érthető.

Fék- és gumigyilkos pálya

Ennyi idő távlatából maga a pálya kicsit olyan, mintha most járnék rajta először, ugyanúgy bele kellett ásnom magam a nyomvonal feltérképezésébe. Az biztosnak tűnik, hogy a fékeket és a gumikat rendkívül megterheli majd ez a kör, így erre már az elejétől oda kell figyelni. Van egy viszonylag hosszú célegyenes, amelyben 240 km/h körüli tempóra gyorsulunk fel, és utána kemény féktávokat kell venni. Mivel várhatóan nagy lesz a hőség, ez további kihívást jelent majd.

Nagyon érdekes a célegyenes előtti utolsó kanyar is, amelyen hosszú ideig és nagy sebességgel kanyarodunk folyamatosan egy irányba, ami zabálja majd a gumikat. Az sem véletlen, hogy ebben a kanyarban kaptam azt a bizonyos defektet 2008-ban...

26d08315987d3dec25bbc4e344f5bb94

A Nürburgring-Nordschleife után azt írtam, hogy ami ott történt, az nem feltétlenül ad reális képet az erőviszonyokról, mert annyira speciális körről volt szó, ami semmi máshoz nem hasonlítható. Ebből a szempontból Estoril viszont pont, hogy jó viszonyítási alap lehet, hiszen egy olyan épített pálya, amelyen mindenféle kanyartípus megtalálható.

Minden óvintézkedést megteszünk

Bár az első forduló sikerülhetett volna jobban is, az eredményekkel szemben nekem az számított igazán, hogy jó érzéseim maradtak a hétvége végére, látom a lehetőségét annak, hogy újra sikerekért küzdjünk. Estorilban az a minimális célom, hogy legalább az egyik futamon a dobogós helyezésekért szálljak harcba, amihez elengedhetetlen a top 10-es szerpelés az időmérőn. De ha minden a fejemben meglévő tervek szerint alakul, akkor talán a top 5-ért is harcban lehetek a kvalifikáción.

a234d8e1cba33bd8e4bbcaaffca88feb

Bár Portugáliában a hírek szerint felfutóban van a járvány az indiai variáns miatt, emiatt nem kell külön óvintézkedéseket tennünk, mert eddig is szigorú szabályok szerint zajlottak a versenyhétvégék, most is csak friss negatív teszttel lehet belépni a helyszínre.

A versenyhétvégéken tulajdonképpen mindenki csak a saját csapattagjaival érintkezik zárt térben, még a versenyzői eligazítást is videokonferencián keresztül tartják. Amit lehet, azt megtesszük, így nekem csak a versenyzésre kell koncentrálnom.

A hétvége időterve:

Szombat
10.00 – Első szabadedzés
13.00 – Második szabadedzés
16.00 – Időmérő (tv: Sport 1)

Vasárnap
13.15 – Első futam (tv: Sport 1, Eurosport 2)
16.15 – Második futam (tv: Sport 1, Eurosport 2)