Michelisz Norbert

  • WTCC/WTCR-statisztika

    238 Futam
    14 Győzelem
    53 Dobogó
  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Idén Sébastien Loeb érkezett nagy névként a WTCC-be, én pedig most eljátszottam a gondolattal, kiket látnék még szívesen a túraautó-világbajnokságban más sorozatok menői közül.

Jamie Whincup (V8 Supercars)

A V8 Supercars Ausztráliában hasonló népszerűségnek örvend, mint az Egyesült Államokban a NASCAR, és az ottani bajnokot az utóbbi években világszerte is egyre inkább elismerik. Maga a sorozat egyébként olyan, mintha a NASCAR és a brit túraautó-bajnokság keveréke lenne: nem körpályán versenyeznek, az autók viszont az amerikaiakéra hajaznak. Jamie Whincup a jelenlegi címvédő, de összesen már ötször nyerte meg a bajnokságot. Mivel idehaza nem közvetítik a sorozatot, csak a videomegosztókról ismerem valamennyire, azokon a felvételeken is látszik, hogy hihetetlenül gyors és rutinos. Az eredményei nyilvánvalóvá teszik a képességeit, megnézném a WTCC-ben!

Mattias Ekström (DTM)

A DTM-et azt hiszem, különösebben nem kell bemutatnom, a három német gigagyártó, a BMW, az Audi és a Mercedes sok-sok talicskányi pénzt pumpál a sorozatba, ami meg is látszik a látványon és magán a mezőnyön. A német túraautó-bajnokságban több volt Forma–1-es pilóta is versenyez, de én onnan leginkább Mattias Ekströmöt hívnám át a WTCC-be. Bár az elmúlt években voltak hullámvölgyei, idén kifejezetten jól szerepel, korábban ráadásul kétszer is bajnoki címet szerzett, emellett a bajnokság elismerten legkeményebb versenyzője. Úgy gondolom, világszinten ő az egyik legösszetettebb autóversenyző, amit jelez, hogy a Race of Championsban háromszor volt bajnok, 2006-ban Sébastien Loeböt, 2007-ben és 2009-ben Michael Schumachert legyőzve a döntőben. Ellene nagyon szívesen versenyeznék egyszer!

Fernando Alonso (Forma–1)

Lehet őt szeretni, nem szeretni, de az vitathatatlan, hogy a Forma–1-es mezőny egyik legjobb versenyzője. Ugyanakkor ha átjönne a WTCC-be, neki is biztosan szoknia kellene a bajnokságot és az autót, hiszen pályaversenyzés és pályaversenyzés között is éles különbségek vannak. Gondoljunk csak arra, hogy amikor olyan korábbi F1-es nagymenők, mint Mika Häkkinen, Jean Alesi vagy Heinz-Harald Frentzen a DTM-ben folytatták, csak egy-egy részsikerre voltak képesek. A formaautós pilóták túraautóba átülve gyakran panaszkodnak arra, hogy vezetés közben nem látják az első kerekeket, így elvesztik azt a finomságot, amelyhez korábban hozzászoktak. Ettől függetlenül szerintem Alonso bármit képes gyorsan vezetni pusztán a tehetségéből és habitusából fakadóan.

Jason Plato (BTCC)

Látom, hogy a Facebookon is sokan a brit túraautó-bajnoksághoz hasonlítják a WTCC-t, és azt mondják, hogy az sokszor látványosabb is. A nagy túraautós múlttal rendelkező versenyzők és a szabadabb szabályrendszer alapján épült autók miatt ez néha tényleg így van. Korábban James Thompson, Alain Menu, Gabriele Tarquini és Yvan Muller is megfordult ott, ebből is látszik, hogy ha valaki a brit bajnokságban sikeres, annak a WTCC-ben is komoly esélyei lennének. Én Jason Platót választottam onnan, de nem azért, mert szeretem a stílusát. Kétszeres bajnok, nagyon markáns személyiség, aki elképesztően keményen viselkedik a pályán, nincsen tekintettel az ellenfeleire, ami sokszor balesetveszélyes szituációkat szül. A WTCC-ben is vannak lökdösődő típusok, de olyan, mint Plato, egy sincsen. Érdekes és tanulságos lenne ellene versenyezni.

Petter Solberg (Ralikrossz vb)

Gyakran kérdezik tőlem, hogy ha tehetném, melyik sorozatban próbálnám ki magam a WTCC mellett vagy után, és erre most elég egyértelmű választ tudok adni: ralikrosszban. Egyrészt ez volt az első olyan autóverseny, amelyet élőben láttam még gyerekként a nagybátyám révén, másrészt nagyon tetszik a lebonyolítása. A rali és a túraautózás ötvözése, a pályán van murvás és aszfaltos rész is, öten-hatan indulnak egyszerre, így a test-test elleni küzdelem is adott. Petter Solberg a műfaj egyik királya, de már akkor is kedveltem, amikor ralizott: 2003-ban Sébastien Loeböt legyőzve lett világbajnok, tehát egyedül ő tudta megverni a franciát teljes szezon alatt. Két éve már volt szó róla, hogy átjön a WTCC-be, örülnék, ha egyszer tényleg így tenne!