Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Már csak két versenyhétvége, összesen négy futam van hátra az évadból, így elérkezettnek láttam az időt kalkulálni kicsit, hányadik helyen zárhatunk!

Esély a 4. helyre: 15%
Jelenleg 28 pont a hátrányom a negyedik helyezett Tiago Monteiróval szemben, és bármennyire is él még az elméleti esély az előzésre, rossz érzés kimondanom, nagyon nehéz lesz befogni portugál márkatársamat. Monteiro kirobbanó formában versenyez egész évben, úgy is folyamatosan ott van a dobogó közelében, hogy nem mindig nála van a leggyorsabb csomag. És ha ő is össze tud rakni egy viszonylag jó hétvégét, akkor nem nagyon lehet átlagosan 15 pontot ledolgozni vele szemben egy helyszínen a szezon végéig. Illetve lehet – egyetlen úton, a futamgyőzelemmel. A pontrendszer ügyesen ki van találva, amióta 10 pontról 25-re emelték az első helyezettek díjazását, csak a győzelem ad esélyt a nagyobb mértékű lemaradás behozására. Sanghajban Bennani megcsinálta egy privát Hondával, így én sem teszek le róla, de nem fogok ennek érdekében az időmérőn a 10. helyre játszani. A fordított rajtrácson ugyan könnyebben elérhető lenne ez a siker, de nekem többet jelent az első futamos jó szereplés.

Esély az 5. helyre: 35%
Először is, azt el kell ismernem, hogy Gabriele Tarquini sanghaji technikai problémájának köszönhetően tudtam csak feljönni az ötödik helyre összetettben. Persze az is igaz, hogy a szezon elején nekünk is akadt gondunk bőven, talán így az év végére kiegyenlítődik a szerencse-balszerencse faktor. Nyolc pontra vagyok Tarquinitől és 12-re Tom Coroneltől, reálisan elsősorban ők ketten lehetnek veszélyesek az ötödik helyemre. Azt mondom, ha sikerül az utolsó két helyszínen hasonlóan teljesítenem, mint az előző két-három versenyhétvégén, akkor nagyobb esélyünk van megvédeni a jelenlegi pozíciónkat, mint elveszíteni. Makaó ebből a szempontból különösen izgalmas lesz, hiszen az egy olyan pálya, amelyen tényleg bármi megtörténhet, a jelenlegi helyzetben pedig egy nullázós futam végzetes is lehet.

Esély a 6. helyre: 30%
Összességében úgy gondolom, hogy a legnagyobb esély arra van, hogy az ötödik vagy a hatodik helyen zárom az idényt. Sajnos benne van a pakliban, hogy mondjuk Tarquini még úgy is megelőz, ha pontszerző helyen érek célba mind a négy hátralévő futamon – a nyolcpontos előny azért nem életbiztosítás. Alapvetően nem lennék elégedetlen a hatodik hellyel sem év végén, de az tagadhatatlan, hogy most már kicsit csalódott is lennék miatta így, hogy idő közben feljöttem az ötödik pozícióba.

Esély a 7. vagy rosszabb helyre: 20%
Ez a verzió szerintem csak akkor következhet be, ha valamelyik futamon nullázok. Mondanom sem kell, óriási csalódás lenne, ha még a hatodik hely sem lenne meg, hiszen minden évnek azzal a céllal vágok neki, hogy lehetőleg előrelépjünk az előző idényhez képest. Az elmúlt két szezonban hatodik lettem, ennél alább most sem adhatom. Pláne, hogy az idei teljesítményemet eddig jobbnak értékelem, mint a 2013-asat, annak ellenére is, hogy kevesebb dobogós helyezést gyűjtöttem. Ebben a sorozatban a kiegyensúlyozottság a siker alapja, és idén egy kivételével az összes futamon pontot szereztem. Úgy érzem, a lehetőségeinkhez képest a maximumom pörgünk.