Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 

MN5 Webshop 

A tavalyi túraautó-világbajnokságon a bravúros negyedik helyen végzett magyar pilóta az Origónak arról is beszélt, hogyan vívta ki az elmúlt években a mezőny tiszteletét.

A szurkolók nagyrészt pozitívan fogadták a döntésedet, hogy a Zengő Motorsportnál folytatod, és nem a Hondánál. Hogyan fogadta a közvetlen környezeted?

Ők már régóta tudták, hiszen ez már tavaly december körül körvonalazódott, és az elmúlt év végén el is döntöttem magamban, de csak most jelentettük be.

Mi volt az a pont, amikor tényleg döntöttél?

Amikor kiderült, hogy közösen tudunk majd tesztelni a szezon előtt is. Korábban nagyon keveset tudtunk tesztelni, de így, hogy felkészülhetek a vébére, a szakmai fejlődés garantált a jelenlegi csapatomnál.

Arról már beszéltél, miért választottad a Zengő Motorsportot, de mielőtt döntöttél volna, mi szólt a gyári Honda mellett?

Szakmai szempontból hatalmas előny lett volna, ha a gyári csapathoz igazolok, viszont sikerült olyan feltételekben megegyeznünk, hogy minden gyári fejlesztést megkapunk, még ha ezeket meg is kell vennünk. A Mollal kötött szponzori szerződésnek is köszönhetően azonban stabilabb lesz az anyagi hátterünk, és a WTCC-ben egyébként sem emésztenek fel az évközi fejlesztések akkora költségeket, mintha vennénk egy másik autót, mint mondjuk a Forma-1-ben.

Azt is megpendítetted, az a célod, hogy világbajnok legyél a Zengő Motorsporttal, de látni a Citroenek dominanciáját, nyilván erre még várni kell pár évet. Mennyivel tartotok előrébb most, mint tavaly ilyenkor?

Sokkal. Egyrészt már tesztelhettem, másrészt most nem változott annyit az autó az elmúlt évhez képest, mint a tavalyi szezon előtt. Akkor az új szabályok miatt szinte a nulláról indultunk, most már van egy jó alapunk.

Sokat segíthet, hogy állítólag a Honda Forma-1-es szélcsatornájában is tesztelik a Civicet.

A szabályváltoztatások után sokkal nagyobb szerepe lett a leszorítóerőnek a WTCC-ben. A Honda a karosszéria-kialakítás miatt jelentős hátrányban volt a sedanokhoz képest, ennek orvoslására tökéletes lehetőséget nyújt egy szélcsatorna. Érdekes egyébként, hogy ezt a szélcsatornát pont 2008-ban készítették el, amikor a Honda kivonult a Forma-1-ből.

A teljes interjút ITT olvashatjátok el!