Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 

MN5 Webshop 

Negyed órával a vége előtt az első helyen állt Michelisz Norbert a marokkói első időmérőn, ekkor azonban lángra kapott az autója, és számára véget ért a kvalifikáció. Csak öt perccel a vége előtt tudták megelőzni, de végül így is második lett a magyar pilóta.

Technikai problémája után nehéz első időmérőre számított Michelisz Norbert a marokkói szezonnyitón. Az első szabadedzésen ugyan megtett 15 kört az esőzés miatt nedves utcai pályán, és a hatodik leggyorsabb idővel zárta a gyakorlást, ám a második szabadedzés elején megállt az autója, így egyáltalán nem tudott gyors kört futni.

„Kisebb elektronikai gond lépett fel az autóban, aminek következtében leállt és nem tudtam újraindítani – árulta el Michelisz Norbert. – Nem jó, hogy emiatt nem folytathattuk a felkészülést. Nagyon szoros a mezőny, nincs nagy különbség az időeredmények között, így nehéz időmérőre számítok.”

A WTCR-ben ettől az évtől kezdve két időmérőt rendeznek minden hétvégén – egyet szombaton, amit még aznap követ egy futam, és egyet vasárnap, amelynek az eredménye alapján egy fordított és egy rendes rajtrácsos futamot rendeznek. A szombati időmérő nincsen három részre osztva továbbjutásos alapon, hanem egyben 40 perces, ami alatt mindenki annyi kört tesz meg, amennyit szeretne – ezért pontokat sem osztanak.

Michelisz Norbert az edzés elején kijött egy ellenőrző körre, majd visszaállt a boxba. Több mint 10 perc várakozás után jött ki az első gyors körére a Hyundaijal, és mindjárt az élre állt az 1:25,368-as köridejével, amivel csapattársát, Gabriele Tarquinit előzte meg. A szabadedzésekhez képest száraz pályán körözhetett a mezőny, ami az időeredményeken is meglátszott, hiszen a hondás Esteban Guerrieri 1:31-es körrel volt a leggyorsabb az FP2-n.

Norbi értékelése az időmérő után:

A kvalifikáció felénél a tavalyi világbajnok Thed Björk jött be Michelisz elé az első helyre három tizedet javítva a referenciakörön. A magyar pilóta blogjában leírta, hogy a pálya állapota vélhetően az utolsó tíz percre lesz a legideálisabb, így ebben az időszakban várható egy nagy roham, és 25 autóval a mezőnyben ez forgalmi nehézségeket is okozhat a szezon legrövidebb vonalvezetésű, 2,9 kilométer hosszú pályáján.

Norbi egy 1:24,834-es köridővel visszavette a vezetést, ám ezután lángra kapott az autója – neki ezzel negyed órával a vége előtt be is fejeződött az első kvalifikáció. Csak öt perccel a vége előtt tudta valaki megelőzni a már játékon kívül álló Micheliszt, ekkor Björk állt vissza az élre.

A Hyundai magyarja úgy is második lett, hogy kimaradt a végjátékból, de a 18 órakor kezdődő első futam előtt sok múlik azon, hogy milyen súlyos az autója meghibásodása, elképzelhető, hogy motort kell cserélni.

Az első időmérő végeredménye:

marokkó q1