Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Egyetlen Hyundai sem jutott be a Q2-be a Hungaroringen rendezett időmérőn, Michelisz Norbert a 16. helyen végzett.

– Szinte semmilyen tapasztaltunk sincs az új Goodyear esőgumikkal – emelte ki az eső jelentőségét blogjában Michelisz Norbert a hungaroringi hétvége előtt. – Egyetlen tesztünkön sem volt eső, a Slovakia Ringen az első futamon használtuk az esőgumikat először, akkor is csak a hátsó tengelyen. A többi csapat vizes pályán előnyben lehet, mert van esős tapasztalatuk a Nürburgringről, amit mi kihagytunk.

A WTCR bajnoka száraz időt szeretett volna a Hungaroringre, de nem teljesült a kívánsága, szombaton egész nap borult volt az ég és szemerkélt az eső Mogyoród felett. A szabadedzéseken 10. és 7. volt Michelisz, de az időmérőn futott első gyors körével (2:08,417) a mezőny hátsó felében kezdett. Második próbálkozásra valamennyit faragni tudott az idejéből, de ez még mindig nem volt elég, csak a 15. helyre jött fel a 2:07,799-cel.

Feltűnő volt, hogy Michelisz a szabadedzéseken gyorsabb volt, és a végsebessége messze elmaradt a mezőny nagy részétől, négy-öt km/h-val lassabb volt, így végül a 16. helyen végzett a kvalifikáción, és innen kell indulnia a vasárnapi mindhárom futamon. Egyébként egyetlen Hyundai sem került be a legjobb tizenkettőbe.

A Q1 utáni nyilatkozatában Michelisz elmondta, hogy úgy érezte, be kellett volna jutniuk a Q2-be, de az autó nem működött megfelelően. – Még nem tudjuk, mi okozta a problémát, de holnapra ki kell derítenünk, hogy versenyképesek legyünk a versenyeken – árulta el a Hyundai bajnoka.

Az időmérőn a Cupra és a Honda dominált. A Q2-ben leggyorsabb Mikel Azcona azonban a Q3-ban már piros jelzésnél ment ki a boxutcából, majd megállt annak a végén, amikor már a következő versenyzőnek nyitották a boxutcát, ezért nem futhatott gyors kört. A pole pozíció sorsa így a Hondán belül dőlt el, és Esteban Guerrieri szerezte meg Tassi Attilát megelőzve.

Az időmérő végeredménye:

Q1

2020 hungaroring q1

Q2

2020 hungaroring q2

Q3

2020 hungaroring q3