Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 
Motegi Motegi
Következő versenyem:

MN5 Webshop 

Szeretnék Portugáliában dobogós helyekért harcolni, de azt még nem tudom megmondani, hogy ez most milyen mértékben vágy vagy realitás.

Nagyon szeretem Portugáliát, így akárcsak tavaly, Johanna most is kiutazott velem, hogy a szabadidőben belevessük magunkat az ottani hangulatba. Tetszik a portugálok lazasága, az életvitelük ritmusa, ráadásul ott van a csodaszép tengerpart is. Szerdán elnézünk Portóba, felfedezzük kicsit a várost, és viszem magammal a magyar válogatott focimezemet is, mert ott nézzük majd meg a Portugália elleni Eb-meccset. Nagy hatással van rám a csapat sikeres szereplése, szinte az összes Eb-mérkőzést megnézem, ha otthon vagyok. Tisztára lázban égek én is, pedig korábban nem érdekelt ennyire a futball.

Jó látni, hogy kortól, nemtől, nézetektől függetlenül összekovácsolódtak az emberek az eredményeknek köszönhetően, és remélem, még sokáig kitart ez a lendület! Az események hatása alatt nem álltam meg, hogy ne hecceljem kicsit Tiago Monteirót. Már mondtam neki, hogy készüljön fel, mert szerdán el lesznek verve, mire ő csak nevetett, majd végül egy döntetlenben kiegyeztünk... :)

A hétvégén azon leszek, hogy az aszfalton is magyar siker szülessen Portugália felett, de azt meg kell jegyeznem, hogy Monteirót tavaly is nagyon feltüzelte a hazai pálya. Ráadásul a Hondán belüli rivalizálásban ott van még Rob Huff is, aki közismerten az utcai pályák specialistája, úgyhogy mindkettejüktől még jobb teljesítményre számítok, mint egy átlagos versenyhétvégén. Mindez azt jelenti, hogy nekem is komolyan oda kell tennem magam, ha le akarom őket győzni.

A Vila Real-i az egyik kedvenc pályám a versenynaptárban. Önmagában egy városi pálya mindig kihívást jelent, de ez vonalvezetésében közelebb áll mondjuk a makaóihoz, mint a tavalyi marokkóihoz. Vannak rajta olyan részek, amelyek jó értelemben vett feszültséget okoznak bennem. Vannak lendületes, padlógázos kanyarok, bőven 200 km/h feletti tempójú szakaszok, amelyek egyébként is bátorságpróbával érnek fel, pláne egy utcai pályán. A legtöbb kanyartípus megtalálható a körön, és itt ugyanúgy igaz, mint a Nürburgringen, hogy egy apró hiba is a hétvége végét jelentheti bárki számára.

Sokat számít, hogy tavaly már versenyeztem Vila Realban, de múlt héten Olaszországban fél napot szimulátoron is gyakoroltam a pályát. A teljes magabiztosságot, önbizalmat itt azonban a Nürburgringhez hasonlóan csak a szabadedzéseken lehet megszerezni, amikor ráérzel a ritmusra, a pályára.

Ha a tavalyi eredményekből indulok ki, akkor a Honda jó esélyekkel vág neki a hétvégének, hiszen 2015-ben Gabriele Tarquininek és nekem is összejött egy-egy harmadik és negyedik hely Portugáliában. Ugyanakkor tavaly úgy is megvolt a körönkénti 5-6 tizedes hátrányunk a Citroënnel szemben, hogy könnyebbek voltunk. Ezúttal viszont a 60 kilós pluszsúly azt jelenti, hogy kb. fél másodperccel lassabbak leszünk, mint legutóbb Moszkvában voltunk. Így arra számítok, hogy egyértelműen a Citroën lesz a referencia Vila Realban, és most azt is nehéz megmondani, hogy a jelentősen könnyebb Chevrolet és Volvo mennyire tud a nyakunkra nőni.

A pályáról tudni kell, hogy szinte lehetetlen előzni rajta. Ha az elöl haladó pilóta nem hibázik, akkor egy 1–1,5 másodperccel lassabb autóval is vissza lehet verni a támadásokat. Ebből következően az időmérőnek és a rajtoknak kiemelt jelentőségük lesz. Realitásnak azt érzem, hogy az időmérőn a 3–5. hely közé érhetek oda, így az elméleti esély mindkét futamon élhet a dobogóra egy jó rajttal, ami azért egy szűk utcai pályán nem könnyű. Szeretnék a Fő futamon dobogós helyekért harcolni, de azt még nem tudom megmondani, hogy ez most milyen mértékben vágy vagy realitás.

A PORTUGÁL VERSENY PROGRAMJA

Péntek

13:30 – WTCC Teszt (30p)

Szombat

10:00 – WTCC Első szabadedzés (30p)

12:00 – WTCC Második szabadedzés (30p)

15:00 – WTCC Időmérőedzés (30p+15p+Q3)

16:30 – WTCC MAC3 csapatidőfutam (30p)

Vasárnap

16:05 – WTCC Nyitó futam (13 kör)

17:15 – WTCC Fő futam (14 kör)