Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 
Motegi Motegi
Következő versenyem:

MN5 Webshop 

Húsz kilóval könnyebbek leszünk Kínában, mint legutóbb voltunk, de a helyzetünk mégis nehezebbnek tűnik. Azonban pont a Japánban kapott lelki plusznak köszönhetően pozitív hangulatban utaztam Sanghajba!

Éreztetek már olyat, amikor egy pozitív történés hatására, mintha kicseréltek volna titeket? Nekem ilyen volt a legutóbb Japánban aratott futamgyőzelem. Ahogy teltek a hetek, múltak a versenyek a szezonkezdet óta, egyre súlyosabb béklyóként húzott vissza a tudat, hogy még mindig nincsen futamgyőzelmem. Mint amikor sokáig izomlázzal a lábadban próbálsz futni, erőlködsz, akarsz, de érzed, hogy nem az igazi. Akármennyire is jöttek az eredmények közben, megvoltak a dobogós helyezések, legbelül egyre inkább megkérdőjeleztem saját magamat. A végén már görcsösen akartam azt a sikert. És amikor összejött, egyszerre „elmúlt az izomláz”, hirtelen felszabadultam. Ez az érzés még most, több mint két héttel a japán versenyhétvége után is hajt előre. Újra extra nyomás nélkül koncentrálhatok a dolgomra. Élveztem a felkészülést Kínára, a telemetriázást, az elemzéseket – és alig várom, hogy megint versenyautóba üljek!

Azzal együtt is izgatottan utaztam Sanghajba, hogy tudom jól: ez a pálya az egyik leginkább kedvezőtlen a Honda számára a versenynaptárban. Ez a saját eredményeimből is jól látszik: egy 2013-as fordított rajtrácsos harmadik helyet leszámítva a legtöbbször a pontszerzésnek is örülnöm kellett itt, tavaly például egy 6. és egy 11. hely jött csak össze. Ha a Nürburgringet nem számoljuk, akkor itt van a leghosszabb, 1,1 kilométer hosszú egyenes a szezon során. És bár egyértelműen sikerült előrelépnünk a motorerő tekintetében, a Japánban látott adatokból is kiderült, hogy végsebességben még mindig a Honda van a leghátul a mezőny márkái között. Kínában a pálya karakterisztikájából adódóan a kör nagyobb hányadában leszünk hátrányban a versenytársakhoz képest, mint amennyiben előnyben, ami nagy valószínűséggel az időeredményeken is meglátszik majd.

NTk1OTc2

A hétvége kulcsát azonban a büntetősúlyok adják. Ugyan húsz kilóval könnyebbek leszünk, mint Japánban voltunk (80-ról 60-ra mérséklődött a pluszsúlyunk), de sokkal lényegesebb ennél, hogy a Volvo, Chevrolet, Lada hármas a gyári minimumon megy majd. Így egyrészt ezen a pályán a Volvo kihasználhatja a legnagyobb erősségét, ami a motorerő, másrészt a Ladákból eltűnik 50 kilónyi ballaszt, ami körönként akár egy másodperces gyorsulást is eredményezhet számukra. Ha ezek tudatában az esélyeket latolgatom, akkor azt kell, hogy mondjam, tempóból minden bizonnyal előttünk lehet a két gyári Citroën mellett a három Lada és a két Volvo is. Ez kapásból hét autó, és akkor még a privát Citroënekkel, valamint a Chevykkel nem is számoltam. Kínában a hétvége legfontosabb momentuma az lesz, hogy az időmérőn sikerül-e beférnem az első tízbe vagy sem. Sajnos ezúttal arra is reális esély lehet, hogy ez nem jön össze.

Pont emiatt ha valahol, akkor Sanghajban kulcsfontosságú lesz, hogy a Hondán belül én legyek a leggyorsabb az időmérőn, mert könnyen megeshet, hogy mindhárman nem kerülünk be az első tízbe. Ebből a szempontból bizakodó vagyok, mert ebben a szezonban a kilenc versenyhétvégéből én voltam a legtöbbször elöl csapaton belül a kvalifikáción. Ha Kínában is sikerül összerakni egy a tökéleteshez közelítő kört, azzal összejöhet a 8–10. hely valamelyike az időmérőn, ami a fordított rajtrácsos Nyitó futamra jó esélyeket kínálhat egy dobogós helyezéshez is. Reménykedem abban, hogy akár a Japánban látott szerencsés forgatókönyv is összejöhet egy fordított rajtrácsos pole pozícióval. Így pedig elérhető lenne a jó eredmény, hiszen ne feledjük, 2013-ban egy győzelem, 2014-ben és tavaly pedig egy-egy második hely a Honda legjobbja a sanghaji fordított rajtrácsos futamokon. Az elméleti esély tehát adva van, és én élni fogok vele!

A KÍNAI VERSENYHÉTVÉGE PROGRAMJA MAGYAR IDŐ SZERINT

Szombat

3:00 – Első szabadedzés (30p)

5:00 – Második szabadedzés (30p)

8:30 – Időmérőedzés (25p+15p+Q3)

9:30 – MAC3 csapatidőfutam (30p)

Vasárnap

8:35 – Nyitó futam (14 kör)

9:50 – Fő futam (15 kör)