Végre indul a WTCC 2015-ös idénye! Argentínában kezdünk, ahol tavaly második lettem az első futamon, és ahol most is szeretnék felállni a dobogóra.
Minden évben várom az első versenyhétvégét, de most egy kicsit más ez az érzés, mint a korábbi alkalmakkor. Szerencsére ezen a télen volt lehetőségem többször is tesztelni, így elsődlegesen nem amiatt van bennem izgalom, mert hosszú szünet után újra autóba ülhetek, hanem magát a hangulatot várom már nagyon. A versenyhétvégéknek mindig van egy különleges atmoszférájuk, ami már piszkosul hiányzott nekem, ráadásul még türelmetlenebbé tett az, hogy a tesztek után felfokozódott a kíváncsiságom az erőviszonyokat illetően.
Idén egyértelműen előrébb tartunk az első futam előtt, mint a korábbi években, ami bizakodással tölthet el minket. Egyrészt 2013-ban és 2014-ben egy teljesen új autóval vágtunk neki a szezonnak, így az elején óhatatlanul meg kellett küzdenünk a felbukkanó technikai hibákkal. A mostani konstrukció viszont már egy kipróbált csomag, ezúttal nem hiszem, hogy ezekkel a gyermekbetegségekkel számolnunk kellene, még úgy sem, hogy a motorhoz, ami azért kényes terület, érkeztek fejlesztések. Megbízhatóság tekintetében tehát reményeim szerint egy olyan stabil autóval kezdhetjük az idényt, amilyennel az előzőt lezártuk. Másrészt nekem személy szerint is nagy könnyebbséget jelentett, hogy részt vehettem a téli teszteken, hiszen így nem estem ki a ritmusból, és megismerkedtem a fejlesztések hatásaival. Persze a téli szünet értelemszerűen megtörte azt a lendületet, amivel tavaly év végén odaértünk a negyedik helyre, de a bővülő lehetőségeinknek köszönhetően optimistán várom a rajtot, és bízom benne, hogy ott tudjuk folytatni, ahol 2014-ben abbahagytuk. Az első ötben szeretném állandósítani a helyemet függetlenül attól, hogy a konkurencia növekedett.
Tavaly jól sikerült az argentínai hétvége, ez jelentette számunkra a pozitív fordulópontot a szezonban. Az első futamon begyűjtött második hely és a végig jónak mondható tempó adott erőt és hitet az idény hátralevő részére. A pályát ismerjük, én kifejezetten szeretem is, ugyanakkor azt fontos hangsúlyozni, hogy legutóbb a súlykompenzációnak köszönhetően 40 kilóval könnyebb volt itt az autónk, mint a legfőbb rivális Citroën. Az idény első két versenyhétvégéjén azonban mindenki azonos súllyal áll rajthoz. Ez mindenképpen hátrányt jelent számunkra, persze bízhatunk abban, hogy a Honda a fejlesztésekkel erősebb lett. Összességében úgy érzem, hogy ez a két ellentétes irányú hatás kioltja egymást, azaz nem várható, hogy Argentínában erőből meg tudjuk verni a Citroëneket. Pláne úgy, hogy ezúttal már öt autójuk indul az előző évi háromhoz képest Termasban. Mégis pont a tavalyi eredmény mutatja meg, hogy egy jó időmérős helyezéssel és erős rajttal legalább az egyik futamon oda lehet érni a dobogóra. Szeretnék mindkét futamon erős pontszerző helyen végezni.
Nem elhanyagolható, hogy a világbajnok otthonában kezdődik az év. José María López tavalyi formájából kiindulva idén is ő a vb első számú favoritja, de arra számítok, hogy Yvan Muller ezúttal sokkal nagyobb harcra készteti majd az argentint. Ugyanakkor az első versenyhétvégén nem hiszem, hogy meg lehet fogni Lópezt, hiszen az elmúlt két év eredményeiből látszik, mennyire fekszik neki a hazai pálya és mennyire motiválja őt a közönség.
A hétvége programja – magyar idő szerint:
Március 6., péntek:
14:00 – 14:30 Teszt
Március 7., szombat
12:45 - 13:15 Szabadedzés 1.
15:00 – 15:30 Szabadedzés 2.
19:00 – 20:00 Időmérő, nincs közvetítés, az adás a www.fiawtcc.com oldalon érhető el.
Március 8., vasárnap
18:50 – 19:50 Futam 1. (13 kör) Eurosport ÉLŐ
20:05 – 21:05 Futam 2. (13 kör) Eurosport ÉLŐ
23:40 – 01:10 Futamok felvételről – Duna TV




