Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Az eső miatt már a rajt után káoszba fulladt a második futam a WTCR malajziai szezonzáróján. Guerrieri és Michelisz is nagyot harcolt, a harmadik versenyen dől el köztük a bajnoki cím.

Miután Michelisz Norbert megnyerte az első futamot Szepangban, már a második versenynek azzal az eséllyel vágott neki, hogy adott esetben akár be is biztosíthatja a bajnoki címet, hiszen 27 ponttal vezetett a második Esteban Guerrieri előtt az összetettben. 

A fordított rajtrácsos futamon az argentin indult előbbről, az időmérőt megnyerő Michelisz a 10., a mögötte második hondás a kilencedik rajtkockába állt fel. Az első futammal ellentétben ezúttal nem a biztonsági autó mögül indult a mezőny, habár az időjárási körülmények hasonlóan kiszámíthatatlanok voltak. Továbbra is esett az eső, de nem volt annyira vizes az aszfalt, hogy előre egyértelmű választás legyen az esőgumi. Mivel Guerrieri száraz gumikat tett fel, Micheliszék lemásolták ezt, hiszen előnyösebb helyzetből meghúzhatták ezt a taktikát.

A rajt előtt pár perccel szakadt le az igazi eső, ekkor már lehetett látni, hogy indokolt lenne az esőgumi, de a mezőny nagy része korábban nem ezt választotta. Michelisz látva a várható a káoszt, a rajtnál vállalva a komoly pozícióvesztést, inkább próbált vigyázni az autóra, nehogy egy ütközés miatt veszélybe kerüljön a harmadik futama, amelyen újra övé lesz a pole pozíció. Vele szemben Guerrierinek sokkal kevesebb veszítenivalója volt, ezért ő bátran támadott, és az első kör végére már az első helyen haladt, kihasználva a többiek bizonytalan mozgását a pályán.

Többen kicsúsztak a száraz gumikon, a 15. helyre visszaeső Michelisz sem tudta pályán tartani az autót, márkatársa, Nicky Catsburg Hyundaija pedig kigyulladt, ezért piros zászlóval megszakították a futamot. Újra felsorakoztak a rajtrácsra az autók, szabadon lehetett gumit cserélni, így Norbiéra is felkerültek az esőgumik. Guerrieri rádión elárulta, hogy nem érti, miért nem safety car mögül indították a mezőnyt ilyen vizes pályán, ami felkészületlenül érte a csapatokat. Ugyan ő volt az első kör nagy nyertese, nem volt biztos, hogy milyen rajtsorrendet határoznak meg az újbóli rajtra.

Hosszas huzavona után az a döntés született, hogy az első kör harmadik szektorának mérőpontjánál meglévő sorrendben kezdik újra a futamot, ami azt jelentette, hogy Guerrieri a csapattársa, Nestor Girolami mögül a második helyről, Michelisz viszont a 13.-ról folytathatta az idő közben besötétedő Szepangban. Ezúttal biztonsági autó mögül indult a mezőny, amely a harmadik kör végén hagyta el a pályát.

Ahogy arra számítani lehetett, Girolami rögtön elengedte Guerrierit, aki így a futamgyőzelem felé száguldott, de közben Michelisz előrelépett a 11. helyre. Nem sokkal később a hondás Tiago Monteirót megelőzve már tizedik volt. Ezután az előtte haladó hyundaios, Augusto Farfus elengedte Norbit, aki utána megelőzte a Volkswagent vezető Rob Huff-fot is, így már nyolcadik volt. 

Michelisz előtt a Link&Cós Yann Ehrlacher ment, aki tudatosan lassított, hogy kellemetlen helyzetbe hozza a magyar versenyzőt, aki nem akart kockázatot vállalni a bajnoki rivális Yvan Muller csapattársának megelőzésével, így viszont a francia Norbi nyakára hozta hátulról Huff-fot. A kilencedik körben Tassi Attila kicsúszott, ezért beküldték a safety cart, és változatlan sorrendben ért véget futam. Azaz Guerrieri nyert, Michelisz 8. lett, Muller 6. 

Mindez azt jelentette, hogy Muller hátránya 33 pont az utolsó futam előtt, így ő kiszállt a bajnoki címért folytatott harcból. Norbi előnye 10 pont maradt Guerrierivel szemben, akivel egymás mellől, az első sorból rajtolnak majd az évad utolsó versenyén - a magyar a pole pozícióból, az argentin a második helyről.

A szezonzáró harmadik versenye az eredeti tervek szerint 13:10-kor kezdődne, az Eurosport 1 és a Duna World élőben közvetíti, de kb. egy órás csúszás várható.

A második futam végeredménye:

sepang r2