Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 

Ningbo International Circuit

Következő versenyem:

MN5 Webshop 

Portugáliában ismét bebizonyítottuk, hogy a Honda versenyképes, és ez nem a padlólemezeken múlik. Csak az időmérő miatt van bennem hiányérzet.

Olvasgattam a hozzászólásokat, és láttam, hogy nem nyerte el a tetszéseteket a Vila Real-i pálya. Teljesen megértem ezt, az az igazság, hogy a két portugáliai futam belülről is unalmas volt. Sajnos beigazolódott, amit már a kiutazás előtt is írtam, hogy Vila Realban lényegében lehetetlen előzni. A pilóták között is téma volt, hogy jó lenne legalább egy olyan pontot létrehozni a pályán, amelyen reálisan szóba jöhet az előzés. Bár a Nyitó futamon Huffnak sikerült elmennie Thed Björk mellett, én úgy láttam, hogy ez is inkább a svéd pilóta hibájának és előzékenységének volt köszönhető. A Volvósokról tudni kell, hogy nincs tartalék autójuk, és sokszor lehet érezni rajtuk, hogy emiatt óvatosak – Huffy ezt szépen kihasználta ezen a szűk, betonfalakkal szegélyezett utcai pályán.

Azt persze már a kiutazás előtt is tudtuk, hogy mi vár ránk, és ezért is volt különösen nagy jelentősége az időmérőnek. Jól sikerültek a szabadedzések, végig ott voltam az élmezőnyben, és bizakodva tekintettem a kvalifikációra. A Q1-ben csak egy gyors kört mentem, és a Q2-ben is csak kettőt, amiből a másodikra csupán azért mentem ki, hogy további beállításokat teszteljünk. Tudtam, hogy még van bennem tartalék, de úgy gondoltam, hogy tökéletes körre lesz szükségem, ha a pole pozícióért akarok harcolni, mert arra számítottam, hogy a Citroëneket, és főleg Lópezt nagyon nehéz lesz megverni.

A Q3-as gyors köröm első fele szinte hibátlan volt, de a 16-os kanyar kijáratánál hozzáértem a szalagkorláthoz. Ez az egyik legfontosabb kanyar Vila Realban, mert a belső hosszú egyenest előzi meg, és egy jó kigyorsítással sok időt lehet nyerni. A korábbi köreimben mindig úgy éreztem, hogy maradt ott bennem tartalék, így eldöntöttem, hogy korábban visszaállok a padlógázra a kijáraton. Mivel azonban nagyon hosszú a kanyar, így ezt vakon, érzésre kell megtenni. Sajnos túl korán gyorsítottam és nagyobb erővel súroltam a szalagkorlátot, mint szerettem volna.

KÉPGALÉRIA

154599

A pole-hoz képest kialakult 1,7 másodperces különbség azonban csak közvetetten fakadt ebből a hibából: a kör hátralévő részén erős vibrálást éreztem az autóban, utólag kiderült, hogy az ütközésben letört egy darab a felniből, én meg onnantól már nem akartam kockáztatni, az volt a célom, hogy biztonságosan befejezzem a kört. Nagyon mérges voltam az eset miatt, de miután megnéztem a telemetriát és a mérnököm, Andrea Cisotti is megnyugtatott, kicsit lehiggadtam. Monteirón kívül mindannyian hibáztunk a Q3-ban, ami persze nem von le semmit Tiago érdemeiből, hiszen akkor rakott össze egy jó kört, amikor igazán kellett.

Nemcsak az időmérő, hanem a jó rajt is kulcskérdés volt Portugáliában, és a Nyitó futamon jól is kaptam el a rajtot, felértem Huff mellé. Csak azért nem sikerült megelőznöm, mert kockázatos lett volna a külső íven mellette maradnom. Tudtam, hogy ha nem hagy helyet, akkor ott a szalagkorlát, és könnyen összetörhetem az autómat. Utólag örülök neki, hogy nem mentem bele ebbe, mert egyértelmű volt a mozgásából, hogy nem hagyott volna helyet. Ha nem egy utcai, hanem épített versenypályán vagyunk, minden további nélkül megpróbáltam volna, mert a legrosszabb esetben is lefutok kicsit a bukótérbe, ahonnan sértetlen autóval tértem volna vissza az aszfaltcsíkra.

A Fő futamnak azzal a céllal vágtam neki, hogy a második helyet megszerezzem. Az volt a tervem, hogy a rajt után a hármas kanyar bejáratán belső ívre kerüljek Yvan Mullerrel szemben. Sajnos azonban túl jól rajtolt és túl jól védte a belső ívet a francia világbajnok. Később hiába tudtam többször is szorosan felzárkózni mögé, kis idő elteltével mindig vissza kellett vennem, mert éreztem, hogy túlhevülnek az első abroncsok. Huff mindig ilyenkor került közel hozzám, de aztán ő is ugyanúgy küszködött a túlmelegedéssel. Összességében elégedett vagyok az újabb dobogós helyezéssel, hiányérzet csak az időmérő miatt van bennem, mert szerettem volna mindenképpen a csapattársaim elé kerülni. Ugyanakkor ismét bebizonyítottuk, hogy a Honda versenyképes, és ez nem a padlólemezeken múlik.

13498098 10153801362397039 4817692743620410977 o

Portugáliában ezúttal nemcsak a pályán, hanem azon kívül is fontos dolgok történtek. Vasárnap a futamok után kezdődött a szokásos csapatértekezlet, mint minden hétvégén, ezúttal is összeültünk, hogy értékeljük a történéseket. Amikor este nyolc óra körül a vége felé jártunk, már elég izgatott voltam, mert igencsak közeledett a magyar válogatott Belgium elleni Eb-nyolcaddöntője. Ahogy véget ért a megbeszélés, gyorsan kocsiba ültünk, és szerencsére még meg tudtuk nézni a srácok meccsét. Innen is gratulálok a csapatnak a tornán nyújtott nagyszerű teljesítményükhöz! :)

A másik fontos portugáliai esemény az volt, hogy a Honda felkért, vegyek részt a július 15–17-i TCR Benelux sorozat zandvoorti versenyén egy Civic Type R-t vezetve. Természetesen gondolkodás nélkül igent mondtam, hiszen versenyezni mindig jó, ráadásul a költséghatékonysága miatt egy olyan bajnokságról beszélünk, amely a jövőben egyre jelentősebb szerepet tölthet be a túraautózás világában. A bizalom jeleként fogom fel, hogy a Honda egy másik sorozatban is számít rám versenyzőként. Nagyon jó érzés, és várom ezt az újabb kalandot!