Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 
Motegi Motegi
Következő versenyem:

MN5 Webshop 

Michelisz Norbert egyedüli hondásként jutott be az első tízbe az időmérőn Sanghajban. A kilencedik helyen végzett, Huff és Monteiro már a Q1-ben elvérzett.

Az első és a második szabadedzésen egyaránt ott volt az első tízben Michelisz Norbert, aki ezt tűzte ki célul az időmérőre is a versenyhétvége előtt. Blogjában Norbi elárulta, hogy a kínai pálya 1,1 kilométer hosszú egyenese eleve nem kedvez a Hondának, ráadásul 60 kilós pluszsúllyal mennek, miközben a Volvo, Lada, Chevrolet hármas nullával, ami nagy hátrányt jelent. Mindezeket figyelembe véve ezúttal "csak" az első tízbe jutás lehetett a reális cél.

A Q1-ben hét perccel a vége előtt Michelisz Norbert 1:51,039-cel felugrott a harmadik helyre, de ekkor például a két gyári Citroën még a mezőny végén helyezkedett. Kisvártatva mindketten Norbi elé kerültek, López konkrétan az élre. Az utolsó gyors köröknek a hatodik helyen vágott neki Michelisz, ő vezette a Honda-sort, hogy a szélárnyékát kihasználva a többiek is feljebb tudjanak lépni a továbbjutó helyekre. Michelisz mögött Monteiro, Huff és a zengős Civickel Ficza Ferenc sorakozott. Végül Monteiro a 14., Huff a 15., Ficza a 17. helyen kiesett, Norbi egyedüli hondásként a 9. helyen továbbjutott.

A Q2-ben a hétvége során először 1:51 alá ment Michelisz Norbert, és az 1:50,787 biztatónak tűnt az első tízbe kerülés szempontjából. Ezzel egyébként az első gyors körök után a hetedik volt. Mivel a legvégén Nicky Catsburg is megelőzte Norbit, a kilencedik helyen zárta az időmérőt, ami megfelelt neki, be sem fejezte az utolsó gyors körét. Mindez azt jelenti, hogy a vasárnapi Nyitó futamon Michelisz a második helyről rajtol majd John Filippi mellől. A Fő futamon pedig természetesen a kilencedikről.

A Q3-ban José María López megszerezte a pole pozíciót, és az így bezsebelt öt pontjával a Citroën bebiztosította a gyártók világbajnoki címét is. A MAC3-ban a Lada kezdett, Hugo Valente hibázott, és ezzel időt vesztettek, a Honda hármasa meg is előzte őket. A Citroënnél Mehdi Bennani autójával technikai hiba történt a felvezető körön, a franciák így nem tudtak teljesíteni, és a Honda megnyerte a MAC3-at.

Az időmérőedzés végeredménye:

Q1

china q1

Q2

china q2

Q3

china q3